Main menu

ပြည်ပကုန်သွယ်မှုသတင်းများ

Powered by Drupal

ဝယ်လိုအားများမြင့်တက်လာခြင်းကြောင့် အိန္ဒိယမှ ဘာစမာတီဆန်များတင်ပို့မှုတိုးမြင့်လာ

       အိန္ဒိယနိုင်ငံ၏ ဘာစမာတီဆန်တင်ပို့မှုသည် ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ ဘဏ္ဍာရေးနှစ်၏ (၂)လအတွင်း ဆော်ဒီအာရေးဗီးယားနှင့် အီရတ်တို့ကဲ့သို့သော အနောက်အာရှမှ ဝယ်လိုအားများတိုးမြင့်လာခြင်းကြောင့် ၁၃ရာခိုင်နှုန်းခန့်တင်ပို့မှုများတိုးမြင့်လာခဲ့သည်။

    ဆော်ဒီအာရေးဗီးယားနိုင်ငံသည် ဆန်တန်ချိန် ၂.၁၈သိန်းကျော်ဖြင့် ဝယ်လိုအားအများဆုံးနိုင်ငံဖြစ်ပြီး လွန်ခဲ့သည့်နှစ်၏ ဝယ်ယူတင်သွင်းခဲ့သည့် ဆန်တန်ချိန် ၁.၅၄သိန်းထက် ၄၁ရာခိုင်နှုန်းတိုးလာခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ ငွေတန်ဖိုးအရ အိန္ဒိယမှဆော်ဒီအာရေးဗီးယားသို့တင်ပို့မှုသည် လွန်ခဲ့သည့်နှစ်၏ တန်ဖိုး‌ဒေါ်လာ ၁၇၇သန်းဖြင့် ၁၈ရာခိုင်နှုန်းတိုးမြင့်လာခဲ့ခြင်းဖြစ် သည်။

         အလားတူပင် ဒုတိယအများဆုံးဝယ်ယူသော အီရတ်နိုင်ငံသို့ ဘာစမာတီဆန်များတင်ပို့မှုသည် တန်ချိန် ၁.၅၇သိန်းရှိပြီး ယခင်နှစ်ထက် ၂၇ရာခိုင်နှုန်းတိုးလာခဲ့သည်။ ငွေတန်ဖိုးအား ဖြင့် လွန်ခဲ့သောနှစ်၏ အလားတူကာလက အီရတ်သို့တင်ပို့ခဲ့သော တန်ဖိုးဒေါ်လာ ၁၃၀.၈၄သန်းမှ ဒေါ်လာ ၁၆၁.၇၂သန်းသို့ ၂၃ရာခိုင်နှုန်းတိုးမြင့်လာခဲ့သည်။

         အီရန်နိုင်ငံမှာ အိန္ဒိယနိုင်ငံမှ တတိယအများဆုံးဝယ်ယူသောနိုင်ငံဖြစ်သည်။ သို့သော် အီရန်နိုင်ငံသို့တင်ပို့မှုမှာ လွန်ခဲ့သောနှစ်တွင် ဆန်တန်ချိန် ၁.၅၃သိန်းမှ ၁.၁၆သိန်းသို့ ၂၄ရာခိုင်နှုန်းခန့်လျော့နည်းသွားခဲ့သည်။ တန်ဖိုးအားဖြင့် အီရန်သို့ ဘာစမာတီဆန်တင်ပို့မှုသည် ဒေါ်လာ ၁၅၅သန်းမှ ဒေါ်လာ ၁၁၅.၅၃သန်းသို့ ၂၅ရာခိုင်နှုန်းခန့်လျော့နည်းသွားခဲ့သည်။

  အမေရိကန်နိုင်ငံမှာ စတုတ္ထအများဆုံးဝယ်ယူသောနိုင်ငံဖြစ်ပြီး ဆန်တန်ချိန် ၄၆၅၆၅တန်တင်ပို့နိုင်ခဲ့ပြီး တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၄၃ရာခိုင်နှုန်းတိုးလာခဲ့သည်။ တန်ဖိုးအားဖြင့် ဒေါ်လာ၄၁.၄၇သန်းမှ ဒေါ်လာသန်း၆၀သို့ ၄၅ ရာခိုင်နှုန်းတိုးလာခဲ့သည်။

      အိန္ဒိယနိုင်ငံသည် ကမ္ဘာပေါ်တွင် ဘာစမာတီဆန်အများဆုံးထုတ်လုပ်တင်ပို့သောနိုင်ငံဖြစ်သည်။ ပြီးခဲ့သည့် ၂၀၂၃ဘဏ္ဍာရေးနှစ်တွင် ဘာစမာတီဆန်များတင်ပို့မှုသည် တန်ချိန် ၅.၂၄သန်းအထိ စံချိန်တင်တင်ပို့နိုင်ခဲ့ပြီး ပမာဏအားဖြင့် ၁၅ရာခိုင်နှုန်းတိုးလာပြီး တန်ဖိုးအားဖြင့် ဒေါ်လာ ၅.၈၃ဘီလီယံကျော်လွန်ခဲ့သည်။ အနောက်အာရှနိုင်ငံများသည် အိန္ဒိယ၏ ဘာစမာတီဆန်ကို အများဆုံးဝယ်ယူသောနိုင်ငံများဖြစ်ပြီး တင်ပို့ရောင်းချမှု၏ သုံးပုံတစ်ပုံခန့်ရှိသည်။

Source: thehinduburinessline

DOCA(ရန်ကုန်)

ဗီယက်နမ်-ကနေဒါ စီးပွားရေးပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု ပိုမိုအားကောင်းရန် အသင်းကကြိုးစားအားထုတ်သွားမည်

      ဗီယက်နမ်-ကနေဒါစီးပွားရေးအသင်း (VCBA) သည် လာမည့်နှစ်များတွင် နှစ်နိုင်ငံအကြား စီးပွားရေးပူး‌ပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို အရှိန်မြှင့်တင်ရေးအတွက်ကူညီရန် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများ ချိတ်ဆက်ပေးမှုကိုမြှင့်တင်သွားမည်ဟုသိရပါသည်။ VCBA ကကျင်းပခဲ့သည့် ၂၀၂၄-၂၀၂၇ သက်တမ်းကာလအတွက် ဒုတိယအကြိမ်မြောက်ကွန်ဂရက်အစည်းအဝေးမှာ ကနေဒါနှင့် အခြား နိုင်ငံများမှ အဖွဲ့ဝင်များသာမက နိုင်ငံခြားရေးဝန်ကြီးဌာနလက်အောက် ပြည်ပနိုင်ငံများရှိ ဗီယက်နမ်ရေးရာကော်မတီမှ တာဝန်ရှိသူများနှင့် ကနေဒါနိုင်ငံဆိုင်ရာ ဗီယက်နမ်သံရုံးတို့၏ စိတ်ဝင်စားမှုရရှိခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ VCBA ၏ ဥက္ကဋ္ဌအသစ်ဖြစ်သူ Chau Tu Cuong က အသင်းအနေဖြင့် နှစ်နိုင်ငံလုပ်ငန်းများအကြား ချိတ်ဆက်မှုနှင့် ပံ့ပိုးပေးမှုတို့တွင် ပိုမိုကောင်းမွန် သည့် စွမ်းဆောင်ရည်ကိုပြသနိုင်ခဲ့ကြောင်းနှင့် အောင်မြင်မှုများရှေ့ဆက်ရရှိရန် ဆက်လက်ဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း အမွှန်းတင်ပြောကြားသွားခဲ့ပါသည်။ နိုင်ငံခြားရေးဝန်ကြီးဌာန၊ ဒုတိယဝန်ကြီး Le Thi Thu Hang ၏ ကွန်ဂရက်သို့‌ပေးပို့ခဲ့သည့် ဂုဏ်ပြုစာတွင်လည်း နိုင်ငံခြားရေးဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် VCBA ကို ပိုမိုထိရောက်စွာလုပ်ကိုင်နိုင်စေရန်အတွက် ပံ့ပိုးမှုပေးရန် အဆင်သင့်ဖြစ်နေကြောင်းနှင့် ကနေဒါနှင့်ကမ္ဘာတစ်ဝန်းရှိ ဗီယက်နမ်အသိုင်းအဝန်းအားကောင်းမှုကိုမြှင့်တင်ရန် ကူညီသွားမည်ဟု အခိုင်အမာပြောကြားထားကြောင်းသိရပါသည်။ ကနေဒါနိုင်ငံ၊ ဗန်ကူးဗားမြို့တွင် ၂၀၂၂ခုနှစ်၊ ဩဂုတ်လတွင်တည်ထောင်ခဲ့သည့် VCBA ကို နှစ်နိုင်ငံကြားစီးပွားရေးချိတ်ဆက်မှုကိုအရှိန်မြှင့်တင်ရန်၊ နှစ်နိုင်ငံကြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံရန်နှင့် စီးပွားရေးလုပ်ဆောင်ရန်ဆန္ဒရှိသည့် ဗီယက်နမ်နှင့်ကနေဒါလုပ်ငန်းများကို အတူတကွချိတ်ဆက်ပေးရန် ရည်ရွယ်ဖွဲ့စည်းခဲ့ခြင်းဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ ၎င်းအဖွဲ့သည် ကနေဒါနိုင်ငံအတွင်း လုပ်ငန်း လုပ်ကိုင်ရန် ကနေဒါအစိုးရ၏ တရားဝင်အသိအမှတ်ပြုမှုနှင့် လိုင်စင်ရရှိထားကြောင်းသိရပါသည်။ ၎င်းအချက်သည် အဖွဲ့၏အဖွဲ့ဝင်မှုအရေအတွက်ကို လျင်မြန်စွာမြင့်တက်လာရန်ကူညီခဲ့ပြီး ယခုတွင် အဖွဲ့ဝင်အရေအတွက် ၃၅၀ဖြင့် (၂)ဆအထိတိုးမြှင့်လာကြောင်းသိရပါသည်။ နှစ်နိုင်ငံအကြား အပြန်အလှန်ကုန်သွယ်မှုသည် ၂၀၂၂ခုနှစ်နှင့် ၂၀၂၃ခုနှစ်တို့တွင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၀ဘီလီယံကျော်ရှိခဲ့ကာ ဗီယက်နမ်ကို ကနေဒါနိုင်ငံ၏ အရှေ့တောင်အာရှအကြီးဆုံးကုန်သွယ်ရေးမိတ်ဖက်အဖြစ် ပြောင်းလဲစေခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

သားရေခြေအိတ်နှင့်လက်ကိုင်အိတ်တင်ပို့မှုမှတစ်ဆင့် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၇ဘီလီယံရရှိနိုင်သည့် ဗီယက်နမ်

      ၂၀၂၄ခုနှစ်တွင် သားရေခြေအိတ်နှင့် လက်ကိုင်အိတ်ကဏ္ဍတင်ပို့မှုမှ ခန့်မှန်းအမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂၆-၂၇ ဘီလီယံရရှိနိုင်ပြီး အပေါင်းလက္ခဏာဆောင်သည့် အခြေခံဂုဏ်များရရှိနေကြောင်း ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသားရေ၊ ခြေအိတ်နှင့်လက်ကိုင်အိတ်အသင်း(LEFASO)၏ အဆိုအရသိရပါသည်။ ယခုနှစ်၏ ပထမ (၆) လတာကာလတွင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၆.၅ဘီလီယံကျော်တင်ပို့ခဲ့ပြီး လွန်ခဲ့သည့်နှစ် တူညီသည့်ကာလထက် ၅.၇ရာခိုင်နှုန်းမြင့်တက်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ LEFASO ၏ ဒုတိယဥက္ကဋ္ဌနှင့် အထွေထွေအတွင်းရေးမှူး Phan  Thi Thanh Xuan က ဗီယက်နမ်သည် အမေရိကန်၊ ဥရောပသမဂ္ဂ၊ ဂျပန်၊ တောင်ကိုရီးယားနှင့်တရုတ် စသည့် အဓိကဈေးကွက်ကြီး(၅)ခုကိုအာရုံစိုက်ထားကြောင်းနှင့် ရိုးရာဈေးကွက်များတွင် ၎င်းတို့၏ရှယ်ယာများကို ထိန်းသိမ်းထားနိုင်ခြင်းနှင့်အတူ ဗီယက်နမ်၏ လွတ်လပ်စွာကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီချက်များ(FTAS) ကြောင့် အခြားနိုင်ငံများသို့ပါ ဈေးကွက်ထပ်မံတိုးချဲ့ရန် လုပ်ဆောင်လျက်ရှိကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

         ကျွမ်းကျင်ပညာရှင်များကလည်း ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာကုန်သွယ်မှုပမာဏ၏ ၆၀ရာခိုင်နှုန်းကိုလွှမ်းခြုံထားသည့် FTAS ၏ ကျယ်ပြန့်သောကွန်ရက်၊ နိုင်ငံ့ GDP ၏ ၈ရာခိုင်နှုန်းရှိသည့် စက်ရုံ ၁၀၀၀ကျော်နှင့် လုပ်သား ၁.၅သန်းရှိသည့် ကြီးမားသည့်သားရေနှင့်ခြေအိတ်ကဏ္ဍတို့ကျေးဇူးကြောင့် ဗီယက်နမ်သည် ယှဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းရှိသည့် အကျိုးကျေးဇူးများရရှိနေကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ အဆိုပါကဏ္ဍသည် ပေါများပြီး လုပ်ခသက်သာသည့် လုပ်သားထုတို့ကြောင့် နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံသူများကို ဆွဲဆောင်နိုင်စွမ်းဆက်လက်တည်ရှိနေသေးကြောင်းသိရပါ သည်။ သို့သော် Xuan က အစိမ်းရောင်နှင့် တည်ငြိမ်သော ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုစံနှုန်းတင်းကြပ်မှုမြင့်တက်လာမှုကြောင့် အနာဂတ်တွင် အခက်အခဲရင်ဆိုင်နိုင်လာရကြောင်းနှင့် တင်ပို့သူများ အနေဖြင့် အလိုက်သင့်ဆောင်ရွက်နိုင်ရန်အတွက် နည်းပညာနှင့်ဘဏ္ဍာရေးတို့တွင် ကောင်းမွန်စွာပြင်ဆင်မှုပြုလုပ်ရန်လိုအပ်ကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ထို့ပြင် Xuan က တင်ပို့မှုမြှင့်တင်နိုင်ရန်အတွက် သားရေနှင့်ခြေအိတ်လုပ်ငန်းများအနေဖြင့် EU-Vietnam FTA နှင့် The Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP) တို့ကဲ့သို့သော FTAS များကို အပြည့်အဝအသုံးချရန်လိုအပ်ကြောင်းအကြံပြုခဲ့ပါသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

ဂျပန်နှင့်တရုတ်နိုင်ငံတို့မှလုပ်ငန်းများ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၏ လျှပ်စစ်ကားစီးပွားရေးကဏ္ဍတွင် ပါဝင်ရန်ဆန္ဒရှိ

       အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၊ စက်မှုဝန်ကြီးဌာနက ဂျပန်နှင့်တောင်ကိုရီးယားတို့ပါဝင်သော မြောက်များစွာသည့် နိုင်ငံတကာမှလုပ်ငန်းများသည် အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၌ လျှပ်စစ်ကားစီးပွားရေးလုပ်ငန်းကဏ္ဍများတွင်ပါဝင်ရန် စိတ်ဝင်စားနေကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဝန်ကြီးဌာန၏ စက်မှုသယံဇာတနှင့် နိုင်ငံတကာအခွင့်အလမ်းမြှင့်တင်‌ရေးဦးစီးဌာန၏ ညွှန်ကြားရေးမှူး Syahron Ahmed  က ဂျပန်၊ တောင်ကိုရီးယား၊ ထိုင်ဝမ်နှင့်တရုတ်နိုင်ငံတို့အပြင် အခြားနိုင်ငံများမှလုပ်ငန်းများသည် အင်ဒိုနီးရှား၏ လျှပ်စစ်ကားစီးပွားရေးတွင်ပါဝင်ရန် ဆက်သွယ်လာကြကြောင်း ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ၎င်း၏အဆိုအရ အင်ဒိုနီးရှားအစိုးရသည် အမေရိကန်က တရုတ်မှလျှပ်စစ်ကားများကို အကောက်ခွန် ၁၀၀ရာခိုင်နှုန်းတိုးမြှင့်ခြင်းနှင့် ဥရောပသမဂ္ဂက တရုတ်လျှပ်စစ်ကားများကို အကောက်ခွန် ၃၇ရာခိုင်နှုန်းထိတိုးမြှင့်ခြင်းတို့ပြုလုပ်ပြီးနောက် အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံတွင် လျှပ်စစ်ကားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုအခွင့်အလမ်းများကို တက်ကြွစွာအားပေးကြေညာလျက်ရှိကြောင်းသိရပါသည်။ လျှပ်စစ်ကားအဓိကထုတ်လုပ်သည့် တရုတ်နိုင်ငံကလည်း လျှပ်စစ်ကားများကို တူရကီနှင့် အင်ဒိုနီးရှားအပါအဝင် အခြားနိုင်ငံများတွင် ထုတ်လုပ်ရန်စီစဉ်လျက်ရှိပြီး အခြားတရုတ်ကုမ္ပဏီများသည်လည်း အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံတွင် ၎င်းတို့၏စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများလည်ပတ်လျက်ရှိကြောင်းသိရပါသည်။ ဝန်ကြီးဌာနသည် ဂျပန်နိုင်ငံတကာပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ရေးအေဂျင်စီ(JICA)နှင့် လျှပ်စစ်ဘတ္ထရီများအပေါ်တွင် ဆန်းစစ်သုံးသပ်ချက်ပြုလုပ်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ သို့သော် ၎င်းသည် ဆန်းစစ်သုံးသပ်ချက်သက်သက်သာဖြစ်ပြီး ကုမ္ပဏီများ နိုင်ငံအတွင်းဝင်ရောက်ရန် ဆုံးဖြတ်ချက်ချကြခြင်းမဟုတ်ကြောင်းသိရပါသည်။ တောင်ကိုရီးယားနိုင်ငံမှ Busan Techno Park  ကမူ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံတွင် ဆန်းစစ်စစ်ဆေးရေးစင်တာ တည်ဆောက်ရန် စိတ်ဝင်စားလျက်ရှိကြောင်းသိရပါသည်။ ထို့ပြင် ထိုင်ဝမ်မှကုမ္ပဏီတစ်ခုသည်လည်း Batam မြို့ရှိ စက်မှုဇုန်တွင် စက်ရုံတည်ဆောက်ထားကြောင်းသိရပါသည်။ အဆိုပါစက်ရုံသည် ၂၀၂၄ခုနှစ်၊ စက်တင်ဘာလတွင် ထုတ်လုပ်မှုစတင်နိုင်ရန်မျှော်လင့်ရပြီး ဩဂုတ်လတွင်ကျင်းပမည့် ဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားကို စက်မှုဝန်ကြီးအား တက်ရောက်ရန်ဖိတ်ကြားထားကြောင်းသိရပါသည်။ Batam မှစက်ရုံသည် ဘက္ထရီများမှ ကိုဗော့၊ လစ်သီယံနှင့် ကြေးတို့ကိုထုတ်ယူ၍ ပြန်လည်အသုံးပြုနိုင်ရန်ထုတ်လုပ်၍ လျှပ်စစ်ဘတ္ထရီကုမ္ပဏီများကိုရောင်းချမည်ဟု သိရပါသည်။ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံသည် လျှပ်စစ်မော်တော်ယာဉ်ဘတ္ထရီများအတွက် နေရာတစ်ခုတွင်ရှိနေကြောင်းသိရပါသည်။

Source: Jakarta Post

DOCA(ရန်ကုန်)

ယခုနှစ်တွင် ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံ၌ လုပ်ငန်းအသစ် ၃၁၃၀ မှ အလုပ်အကိုင် ၇၇၄၃၆ခုဖန်တီးနိုင်ခဲ့

      ၂၀၂၄ခုနှစ်၏ ပထမ(၆)လတွင် ကမ္ဘောဒီးယားနိုင်ငံ၌ လုပ်ငန်းအသစ်၃၁၃၀ဝင်ရောက်လာသည့်အတွက် နိုင်ငံရှိစက်ရုံအရေအတွက်မှာ ၄၄၄၁၇အထိမြင့်တက်လာခဲ့ပြီး လူဦးရေ ၁.၇၉သန်းအလုပ်လုပ်ကိုင်နေကြကြောင်း အလုပ်သမားနှင့် အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းလေ့ကျင့်ရေးဝန်ကြီးဌာန(MLVT)ကထုတ်ပြန်သည့် နောက်ဆုံးအချက်အလက်များအရသိရပါသည်။ MLVT ၏ ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူ Kata On က အသစ်ဖွင့်လှစ်လိုက်သည့်လုပ်ငန်းများသည် အလုပ်သမား ၇၇၄၃၆ဦးကိုခန့်အပ်နိုင်ခဲ့ပြီး ယင်းအနက် ၄၃၁၇၂ဦးသည် အမျိုးသမီးများဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ လုပ်ငန်းအသစ်များအနက် ၈၂ခုသည် အထည်ချုပ်ကဏ္ဍမှဖြစ်ပြီး အလုပ်သမား ၃၇၈၂၇ဦးခန့်အပ်ထားကြောင်းသိရပါသည်။ လုပ်ငန်း ၁၅၃၈ခုသည် အဝတ်အထည်၊ ခြေအိတ်နှင့် ခရီးသွားကုန်ပစ္စည်း(GFT)ကဏ္ဍမှဖြစ်ပြီး အလုပ်သမား ၉၁၃၀၁၇ဦးခန့်အပ်ထားပြီး နှစ်စဉ် လစာငွေစုစုပေါင်း အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂.၉၇ဘီလီယံပေးချေလျက်ရှိကြောင်း သိရပါသည်။ GFT ကုန်ပစ္စည်းများတင်ပို့မှုမြင့်တက်လာခြင်းသည် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုအသစ်များကို ပိုမိုဆွဲဆောင်နိုင်ခဲ့ပြီး စက်ရုံသစ်များဖွင့်လှစ်မှုကို ဦးတည်စေခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ အထည်ချုပ်မဟုတ်သည့် ကဏ္ဍတွင် လုပ်ငန်းပေါင်း ၄၂၈၇၉ခုရှိပြီး အလုပ်သမား ၈၇၉၇၇၄ဦးရှိကာ နှစ်စဉ်လစာငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၂.၆ဘီလီယံပေးချေလျက်ရှိကြောင်းသိရပါသည်။ Kata On က ဝန်ကြီးချုပ် Hun Manet ၏ ဦးဆောင်မှုအောက်တွင် ကမ္ဘောဒီးယားအစိုးရသည် နိုင်ငံကို ၂၀၃၀ပြည့်နှစ်တွင် အလယ်အလတ်အထက် ဝင်ငွေရှိသည့်နိုင်ငံနှင့် ၂၀၅၀ပြည့်နှစ်တွင် ဝင်ငွေမြင့်နိုင်ငံအဖြစ် အသွင်ကူးပြောင်းရန် မူဝါဒများချမှတ်လျက်ရှိကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ထို့ပြင် ကမ္ဘောဒီးယားအစိုးရသည် လုပ်သားထုများပြားစွာအသုံးပြုနေခြင်းကြောင့် ကုန်ကျစရိတ်မြင့်တက်ခြင်းကို ကျွမ်းကျင်မှုရှိသည့် လုပ်သားများနှင့်သာ ကုန်ကျစရိတ်လျှော့ချလုပ်ကိုင်နိုင်ခြင်းကိုပြောင်းလဲရန်အတွက် နည်းပညာနှင့်အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းပညာရပ်များလေ့ကျင့်ပေးမည့်  Program များကိုချပြခဲ့ပါသည်။ အဆိုပါ Program သည် တစ်လလျှင် လူဦးရေ ၂၈၀၀၀၀လက်ခံလေ့ကျင့်ပေးသွားမည်ဖြစ်ပြီး နယ်ပယ် ၁၀ခုကို အဓိကလေ့ကျင့်သွားမည်ဟုသိရပါသည်။ အဆိုပါနယ်ပယ် ၁၀ခုတွင် ဆောက်လုပ်ရေး၊ လျှပ်စစ်၊ အီလက်ထရောနစ်၊ အထွေထွေစက်ပြင်ခြင်း၊ ခရီးသွားကဏ္ဍ၊ ဝန်ဆောင်မှု၊ လယ်ယာစိုက်ပျိုးရေး၊ စီးပွားရေးနှင့် သတင်းအချက်အလက်နည်းပညာတို့ပါဝင်ကြောင်းသိရပါသည်။ ထိုအချိန်တွင် ဥရောပကုန်သည်ကြီးများအသင်း (EuroCham)ကကောက်ခံခဲ့သည့် စစ်တမ်းအချက်အလက်များအရ ကမ္ဘောဒီးယားရှိလုပ်ငန်း ၆၂ရာခိုင်နှုန်းသည် ၂၀၂၄ခုနှစ်တွင် လုပ်သားအင်အားထပ်မံဖြည့်တင်းမည်ဟုသိရပါသည်။ ဦး‌ဆောင်နိုင်မှု၊ အရည်အသွေးထိန်းချုပ်မှုနှင့် စီမံကိန်းစီမံခန့်ခွဲရေးသည် အလိုအပ်ဆုံးနေရာများဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ အထက်ပါ အကောင်းမြင်၍ရသည့် အခြေအနေများရှိနေသော်လည်း စစ်တမ်းကောက်ခံမှု၏ ၇၄ရာခိုင်နှုန်းမှာ ၎င်းတို့သည်  ကမ္ဘောဒီးယားတွင် အရည်အသွေးပြည့်မီသည့် အလုပ်သမားများငှားရာတွင် စိန်ခေါ်မှုများနှင့်ရင်ဆိုင်နေရသည်ဟုဖြေကြားခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

Source: Khmer Times

DOCA(ရန်ကုန်)

တစ်ကမ္ဘာလုံး စားအုန်းဆီတင်ပို့မှု၏ ၅၄ရာခိုင်နှုန်းကို အင်ဒိုနီးရှားလွှမ်းခြုံထား

    အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၊ စီးပွားရေးရာညှိနှိုင်းရေးဝန်ကြီး Airlangga Hartarto က အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံသည် ကမ္ဘာ့စားအုန်းဆီတင်ပို့မှုကိုလွှမ်းမိုးထားပြီး ကမ္ဘာ့စားအုန်းဆီထောက်ပံ့မှု၏ ၅၄ရာခိုင်နှုန်းရှိကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ၂၀၂၃ခုနှစ်တွင် အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံသည် စားအုန်းဆီတန်ချိန် ၅၆သန်းထုတ်လုပ်ခဲ့ပြီး တန်ချိန် ၂၆.၃၃သန်းတင်ပို့ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ စားအုန်းဆီသည် အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံအတွက် မဟာဗျူဟာမြောက်ပို့ကုန်ပစ္စည်းဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ ဝန်ကြီးက စားအုန်းဆီလုပ်ငန်းသည် လုပ်သား ၁၆.၂သန်းကို တိုက်ရိုက်ဖြစ်စေ၊ သွယ်ဝိုက်ဖြစ်စေ ပံ့ပိုးထားကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ စားအုန်းဆီသည် စားအုန်းဆီထုတ်လုပ်သည့်ဧရိယာများအတွက် စီးပွားရေးမောင်းနှင်အားတစ်ခုဖြစ်ပြီး ကျေးလက်ဒေသဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှင့် ဆင်းရဲနွမ်းပါးမှုအဆင့်ကိုလျှော့ချစေနိုင်ကြောင်း ဝန်ကြီးက ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ထို့ကြောင့် ၎င်း၏ဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် တန်ဖိုးပိုမြင့်သည့် ကုန်ချောများကိုထုတ်လုပ်ရန်အတွက် စားအုန်းဆီအထွက်နှုန်း ဆက်လက်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန် လုပ်ဆောင်လျက်ရှိကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ ဥပမာအနေဖြင့်ဆိုရသော် B40 ဘိုင်အိုဒီဇယ်သည် လောင်စာအဖြစ် စားအုန်းဆီမှတစ်ဆင့် ထုတ်လုပ်ထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ ဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့်လည်း Indonesia Sustainable Palm Oil(ISPO) ထောက်ခံချက်လက်မှတ်နှင့် The People’s Palm Oil Rejuvenation(PSR) ပရိုဂရမ်များပါဝင်သည့် မူဝါဒများချမှတ်ရန်အားထုတ်နေပြီး တည်ငြိမ်သောစားအုန်းဆီလုပ်ငန်းကဏ္ဍကိုဖန်တီးရန် အာရုံစိုက်လျက်ရှိကြောင်းသိရပါသည်။ IPSO သည် စားအုန်းစိုက်ခင်းနှင့် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းကြီးများအတွက် တည်ငြိမ်မှုရှိသောထောက်ခံမှုကို အရှိန်မြှင့်တင်ရန်ရည်ရွယ်ကြောင်းသိရပါသည်။ အစိုးရသည် PSR Program အတွက် စားအုန်းစိုက်ခင်းရန်ပုံငွေစီမံခန့်ခွဲရေးအေဂျင်စီကို ၃၃၁၀၀၇ဟတ်တာဧရိယာအတွက် ရူပီး ၉.၂၅ထရီလီယံထုတ်ပေးခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။

Source: Jokarta Post

DOCA(ရန်ကုန်)

 

အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံတွင် လျှပ်စစ်ကားစက်ရုံသစ်ဆောက်လုပ်ရေးလုပ်ငန်းများ စတင်သည့် VinFast

       VinFast ကုမ္ပဏီသည် ၎င်းတို့၏ လျှပ်စစ်ကားထုတ်လုပ်မည့်စက်ရုံသစ်ကို အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ အနောက်ဂျာဗားစီရင်စုရှိ Subang မြို့တွင် ဇူလိုင်လ ၅ရက်နေ့က စတင်ဆောက်လုပ်ခဲ့ကြောင်းသိရပါသည်။ VinFast ၏ အရှေ့တောင်အာရှ၏ အာမခံချက်အမြင့်ဆုံး လျှပ်စစ်ကားဈေးကွက်ထဲမှ တစ်ခုထဲသို့ ယခုကဲ့သို့ ဝင်ရောက်လာပေးမည်ဖြစ်ပြီး ကုမ္ပဏီ၏ ဒေသတွင်းတည်ရှိမှုကို တိုးချဲ့နိုင်မည်ဖြစ်ကာ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၏ လျင်မြန်စွာဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာသည့် လျှပ်စစ်ကားနယ်ပယ်ကို ပံ့ပိုးနိုင်မည်ဖြစ်ကြောင်းသိရပါသည်။ အမေရိကန်ဒေါ်လာသန်း၂၀၀ခန့် ကနဦးရင်းနှီးမြှုပ်နှံမည့်စက်ရုံသည် နှစ်စဉ် မော်တော်ယာဉ်အစီးရေ၅၀၀၀၀ ထုတ်လုပ်နိုင်စွမ်းရှိကြောင်းသိရပါသည်။ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံ၊ သမ္မတရုံးမှ ကာကွယ်ရေးဦးစီးချုပ်ဖြစ်သူ General H-Moeldoko က VinFast ၏ တည်ရှိမှုသည် ပြည်တွင်းစီးပွားရေးကို အကောင်းဘက်မှ သက်ရောက်စေရုံသာမက အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်းသစ်များကိုလည်းဖန်တီးနိုင်မည်ဖြစ်ပြီး ပတ်ဝန်းကျင်အသိုင်းအဝန်းအတွက် ဘဝအရည်အသွေးမြင့်တက်စေမည်ဖြစ်ကြောင်းပြောကြားခဲ့ပါသည်။ အဆိုပါစက်ရုံသည် VinFast ၏ e-SUV မော်ဒယ်၊ ညာမောင်းအမျိုးအစားကားများထုတ်လုပ်မည်ဖြစ်ပြီး အင်ဒိုနီးရှားဈေးကွက်သို့ ဖြန့်ချိသွားမည်ဟုသိရပါသည်။

Source: Vietnam Plus

DOCA(ရန်ကုန်)

တရုတ်နိုင်ငံမှ လျှပ်စစ်ကားထုတ်လုပ်သည့် GAC AION က ထိုင်းနိုင်ငံတွင် စက်ရုံဖွင့်လှစ်

      GAC Group ၏ လက်အောက်ခံကုမ္ပဏီဖြစ်သော တရုတ်လျှပ်စစ်ကားထုတ်လုပ်သည့် GAC Aion သည် ထိုင်းနိုင်ငံတွင် ပထမဆုံးစက်ရုံကိုဖွင့်လှစ်ခဲ့ပြီး လျင်မြန်စွာကြီးထွားလာသည့် လျှပ်စစ်ကားဈေးကွက်အတွက် ဒေသအတွင်း အဓိကတင်ပို့ရာနှင့်တပ်ဆင်ရာ အချက်အခြာနေရာအဖြစ် အသုံးပြုသွားမည်ဟုသိရပါသည်။ GAC Group ၏ဥက္ကဋ္ဌ Zeng Qinghong က ၎င်းတို့သည် ထိုင်းနိုင်ငံ၏ လျှပ်စစ်ကားထုတ်လုပ်မှုကိုပံ့ပိုးပေးသွားမည်ဖြစ်ပြီး ထိုင်းနိုင်ငံကို အရှေ့တောင်အာရှ၏ လျှပ်စစ်ကားစက်မှုလုပ်ငန်းဗဟိုချက်အဖြစ် မြှင့်တင်သွားမည်ဟုပြောကြားခဲ့ပါသည်။ စက်ရုံကို ဘန်ကောက်မြို့အရှေ့ဘက် ၁၁၂မိုင်အကွာရှိ Rayong စီရင်စုရှိ စက်မှုဇုန်တွင် တည်ဆောက်ထားကြောင်းသိရပါသည်။ ထိုင်းနိုင်ငံသည် ဆယ်စုနှစ်များစွာတိုင်အောင် ဒေသတွင်းကားထုတ်လုပ်ရာအချက်အခြာဖြစ်ခဲ့ပြီး ဂျပန်ကားထုတ်လုပ်သည့် Toyota Motor နှင့် Isuzu Motor တို့က လွှမ်းမိုးထားကြောင်းသိရပါသည်။ သို့သော် တရုတ်လျှပ်စစ်ကားထုတ်လုပ်သူများ၏ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၄၄ဘီလီယံရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု လှိုင်းလုံးဝင်ရောက်လာမှုသည် ဂျပန်ကုမ္ပဏီများကိုစိန်ခေါ်လျက်ရှိပြီး ထိုင်းနိုင်ငံမှ သုံစွဲသူများကလည်း အစိုးရ၏ထောက်ပံ့မှု၊ အခွန်သက်သာခွင့်တို့ကြောင့် လျှပ်စစ်များကို လျှင်မြန်စွာအစားထိုးသုံးစွဲလာကြောင်းသိရပါသည်။ ထိုင်းအစိုးရကလည်း ၂၀၃၀ပြည့်နှစ်တွင် ၎င်းတို့၏ နှစ်စဉ်ကား ထုတ်လုပ်မှုပမာဏ ၂.၅သန်း၏ ၃၀ရာခိုင်နှုန်းကို လျှပ်စစ်ကားများဖြစ်စေရန် ရည်ရွယ်ထားကြောင်းသိရပါသည်။ GAC Aion ၏ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၆၄.၀၃သန်းရင်းနှီးထားသည့် စက်ရုံ သည် နှစ်စဉ်ကားအစီးရေ ၅၀၀၀၀ ထုတ်လုပ်နိုင်စွမ်းရှိကြောင်း ထိုင်းနိုင်ငံ၊ စက်မှုဝန်ကြီးက ဖွင့်ပွဲအခမ်းအနားတွင် ပြောကြားခဲ့ပါသည်။ GAC Aion ၏ အရှေ့တောင်အာရှ မန်နေဂျင်း ဒါရိုက်တာ Ma Haiyang က ၎င်းတို့သည် အလေအလွင့်နည်းပါးရန်နှင့် ကုန်ကျစရိတ်လျှော့ချရန် AI နည်းပညာအသုံးပြု၍ လျင်မြန်စွာထုတ်လုပ်သွားမည်ဟုပြောကြားခဲ့ပါသည်။

Source: Bangkok Post

DOCA(ရန်ကုန်)

ဖိလစ်ပိုင်၏ ဆန်တင်သွင်းမှု တန်ချိန် ၄.၇ သန်းအထိ မြင့်တက်နိုင်ဖွယ်ရှိ

    ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံတွင် ဆန်စပါးထုတ်လုပ်မှုနှင့် ဆန်သိုလှောင်မှုလက်ကျန်ပမာဏ များပြားသော်လည်း နိုင်ငံတွင်း ဆန်စျေးနှုန်းကြီးမြင့်မှုနှင့် မကြာသေးမီက ထုတ်ပြန်လိုက်သည့် အစိုးရ၏ မူဝါဒဖြစ်သော သွင်းကုန်အခွန်ကို ၃၅ ရာခိုင်နှုန်းမှ  ၁၅ ရာခိုင်နှုန်းအထိ  လျှော့ချခဲ့ခြင်းတို့ကြောင့် ၂၀၂၄-၂၀၂၅ စျေးကွက်ဝင်နှစ်တွင် ဆန်တန်ချိန် ၄.၇ သန်းအထိ  စံချိန်တင် တင်သွင်းနိုင်ဖွယ်ရှိ ကြောင်း အမေရိကန်စိုက်ပျိုးရေးဌာနရှိ နိုင်ငံခြားစိုက်ပျိုးရေးဝန်ဆောင်မှု (FAS) ၏ အစီရင်ခံစာအရ သိရသည်။

    လက်ရှိအချိန်တွင် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသည် ကမ္ဘာ့ဆန်အများဆုံး တင်သွင်းသည့်နိုင်ငံဖြစ်ပြီး စားသုံးမှုပမာဏအရ ထိပ်တန်းငါးနိုင်ငံတွင် နှစ်ရှည်ကြာ ရပ်တည်လျက်ရှိသည်။ ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၏ ကြိတ်ခွဲပြီးဆန်ထုတ်လုပ်မှုသည် ယခင်နှစ်ထက် ပိုမိုလျက် တန်ချိန် ၁၂ ဒသမ ၇ သန်းသို့ ရောက်ရှိနိုင်ကြောင်း၊ အယ်လ်နီညိုရာသီဥတုပုံစံမှ ပြန်လည်ကောင်းမွန်လာခြင်းနှင့် အစိုးရ၏ လယ်ယာ သွင်းအားစုနှင့် စက်ယန္တရားများတွင် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုများက ဆန်စပါးအထွက် အနည်းငယ်လျော့ကျမှုကို ချေဖျက်လျက် ထိုသို့ ထုတ်လုပ်မှုတိုးတက်လာနိုင်ခြင်းဖြစ်သည်ဟု ခန့်မှန်းထားကြောင်း သိရသည်။

   ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၏ ဆန်စားသုံးမှုမှာ တန်ချိန် ၁၇.၂ သန်းအထိ စံချိန်တင်ခန့်မှန်းထားပြီး ဈေးနှုန်းဖောင်းပွမှုများ ရှိနေသော်လည်း ဆန်ဝယ်လိုအားသည် ခိုင်မာနေဆဲဖြစ်ကြောင်း FAS မှ မှတ်ချက်ပြုထားသည်။

   အရန်ဆန်လက်ကျန်များကို ထိန်းသိမ်းထားရန် ကုန်သည်များအား အစိုးရက တိုက်တွန်းထားပြီး  ၂၀၂၄-၂၀၂၅ ဘဏ္ဍာနှစ်ကုန်တွင် ဆန်လက်ကျန်တန်ချိန် ၄.၂ သန်း စံချိန်တင် ရောက်ရှိရန် ခန့်မှန်းထားကြောင်း အစီရင်ခံစာတွင် ဖော်ပြထားသည်။ အကောက်ခွန်နှုန်း လျော့ချပေးမှုအပြင် မိုးသီးနှံ ရိတ်သိမ်းမှုမှ ဈေးကွက်ဝင်ရောက်လာခြင်းကြောင့် ဆန်ဈေးလျှော့ရောင်းရန် လှုံ့ဆော်မှုများ ရှိလာနိုင်ကြောင်း FAS က ပြောကြားခဲ့သည်။ သို့သော် ကုန်သည်များသည် ဆန်လက်ကျန် များကို ထိန်းသိမ်းထားပြီး အထူးသဖြင့် မြင့်မားသောဈေးနှုန်းဖြင့် ဝယ်ထားရခြင်း ကြောင့် ပိုမိုသည့် အမြတ်အစွန်းများရရန် မျှော်လင့်နေကြကြောင်း ဖိလစ်ပိုင် ဆန်စပါးလုပ်ငန်း နယ်ပယ် သတင်းအရင်းအမြစ်များက ဖော်ပြထားကြသည်။

Source: World Grain, 12 July 2024(လယ်ယာထွက်ကုန်များနှင့် အဓိကသွင်းကုန်များ၏ နိုင်ငံတကာဈေးကွက်စောင့်ကြည့်လေ့လာရေးအဖွဲ့)

အဂတိမကင်းသော ဆန်ဈေးနှုန်းမြှင့်တင်မှုရှိကြောင်း စွပ်စွဲချက် ဗီယက်နမ်ကုန်သည်များ ပယ်ချ

    ဗီယက်နမ်နိုင်ငံမှ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံသို့ ဆန်များတင်ပို့ရာတွင် ဈေးကွက်ပေါက်ဈေးထက် ဈေးနှုန်းမြင့်မားစွာ ရောင်းချခဲ့သည်ဟု အင်ဒိုနီးရှားအရပ်ဘက်အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၏ စွပ်စွဲချက်အား ဗီယက်နမ် ဆန်တင်ပို့ရောင်းချသူ Tan Long Group က ငြင်းဆိုခဲ့သည်။

    အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံရှိ အကျင့်ဖျက်ချစားမှု စောင့်ကြည့်ရေးအဖွဲ့အစည်း တစ်ခုဖြစ်သော The People’s Democracy Study (SDR) အဖွဲ့က အင်ဒိုနီးရှားအစိုးရ၏ ဗီယက်နမ်ဆန်များ ဝယ်ယူ တင်သွင်းမှုတွင် ဆန်ဈေးနှုန်းများမှာ မြင့်မားလျက်ရှိရာ အဂတိလိုက်စားမှုများ ရှိနေသည်ဟု ပြော ဆိုခဲ့ကြောင်း အင်ဒိုနီးရှား အခြေစိုက် ဗီယက်နမ်ကုန်သွယ်ရေးရုံးထံမှ သိရသည်။

    ထို့အပြင် အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံပိုင် ထောက်ပံ့ပို့ဆောင်ရေးအေဂျင်စီဖြစ်သော Bulog အဖွဲ့နှင့် အမျိုးသားစားနပ်ရိက္ခာအေဂျင်စီတို့သည် လွဲမှားစွာလုပ်ဆောင်မှုများရှိသည်ဟု စွပ်စွဲခံထားရ သည်။ Tan Long Group သည် မေလတွင် အင်ဒိုနီးရှားသို့ ဆန်တန်ချိန် ၁၀၀,၀၀၀ကို တစ်တန် လျှင် ၅၃၈ အမေရိကန်ဒေါ်လာနှုန်းဖြင့် ရောင်းချခဲ့ရာ ဈေးကွက်ပေါက်ဈေးထက် ၁၈% ပိုမို မြင့်မား သည်ဟု SDR က ပြောဆိုသည်။ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံသည် ယခုနှစ် ပထမငါးလအတွင်း ဆန်တန်ချိန် ၂.၂ သန်းကို ပင်ရင်းနိုင်ငံများစွာမှ တင်သွင်းခဲ့ရာ၌ နိုင်ငံအတွက် ဆုံးရှုံးမှုမှာ ခန့်မှန်းခြေ အမေရိကန် ဒေါ်လာ ၁၈၀.၄ သန်း ဖြစ်ပေါ်ခဲ့ကြောင်း SDR မှ ပြောကြားခဲ့ပါသည်။

    Tan Long Group ၏ ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူက Bulog သို့တိုက်ရိုက်ရောင်းချရန် မည်သည့် လေလံကိုမျှ မရရှိခဲ့ကြောင်း၊ တောင်ကိုရီးယားကုမ္ပဏီ Posco နှင့် ပူးပေါင်း၍ အင်ဒိုနီးရှားသို့ ဆန် တင်ပို့ရန် ဇန်နဝါရီတွင် လေလံအောင်မြင်ခဲ့သော်လည်း တစ်တန်လျှင် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၆၂၀ နှုန်းဖြင့် ဧပြီလ၌ တင်ပို့ခဲ့ခြင်းသာဖြစ်ပြီး မေလတွင် တင်ပို့မှုမရှိကြောင်းဖြင့် VnExpress သတင်း ဌာနသို့ ပြောကြားခဲ့ပြီး အဆိုပါစွပ်စွဲချက်ကို ပယ်ချခဲ့ကြောင်း သိရသည်။

    ဗီယက်နမ်မှ အခြားသော ဆန်တင်ပို့သူ Loc Troi Group ကလည်း ထိုသို့စွပ်စွဲမှုများကို ပယ်ချခဲ့သည်။ ၎င်းကုမ္ပဏီသည်  Bulog သို့ ဆန်တန်ချိန် ၁၀၀၀၀၀ ရောင်းချရန် မေလတွင် လေလံအောင်မြင်ခဲ့သော်လည်း ထိုအချိန်က စျေးကွက်ပေါက်ဈေးအောက်လျော့၍ တစ်တန်လျှင် ၅၆၃ ဒေါ်လာနှုန်းဖြင့် ရောင်းချခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ အဆိုပါ စွပ်စွဲချက်များကြောင့် အင်ဒိုနီးရှားသို့ ဆန်တင်ပို့မှုမှာ ထိခိုက်ခြင်းမရှိကြောင်း ၎င်းတို့က ဆက်လက်ပြောကြားခဲ့သည်။

    သို့သော် အင်ဒိုနီးရှားရှိ ဗီယက်နမ်ကုန်သွယ်ရေးရုံးကမူ အဆိုပါစွပ်စွဲချက်သည် ယခုနှစ် ဒုတိယနှစ်ဝက်တွင် အင်ဒိုနီးရှားသို့ ဗီယက်နမ်၏ ဆန်တင်ပို့မှုအပေါ်သက်ရောက်မှုရှိနိုင်ကြောင်း သတိပေးထားပြီး အကယ်၍ အင်ဒိုနီးရှားအာဏာပိုင်များက စုံစမ်းစစ်ဆေးမှုစတင်ရန် ဆုံးဖြတ် ပါက ဗီယက်နမ်မှ ဆန်တင်သွင်းမှုမှာ အချိန်အတိုင်းအတာတစ်ခုအထိ ရပ်တန့်သွားမည်ဖြစ်သည် ဟု ပြောကြားခဲ့သည်။

    ဗီယက်နမ် အကောက်ခွန်ဌာန၏ အချက်အလက်များအရ ယခုနှစ်တွင် အင်ဒိုနီးရှားသို့ ဒေါ်လာ ၄၄၄ သန်း တန်ဖိုးရှိ ဆန်တန်ချိန် ၇၁၂၄၀၀ တန်ကို တင်ပို့ခဲ့ပြီး ယခင်နှစ်ကာလတူနှင့် နှိုင်းယှဉ်ပါက တန်ဖိုးအရ ၈၂.၁ ရာခိုင်နှုန်းနှင့် ပမာဏအားဖြင့် ၄၄.၆ ရာခိုင်နှုန်း တိုးတက်ခဲ့သည်။ အင်ဒိုနီးရှားသည် ဗီယက်နမ် ဆန်ပို့ကုန်စုစုပေါင်းအနက် ၁၅.၄ ရာခိုင်နှုန်းဖြင့် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံ၏ နောက်၌ ဒုတိယအကြီးဆုံး ဝယ်ယူသူ ဖြစ်သည်။ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံအနေဖြင့် ယခုနှစ်တွင် အစော ပိုင်းကာလ၌ ခန့်မှန်းထားသည့် ဆန်တန်ချိန် ၃ ဒသမ ၆ သန်းထက် ပိုမိုလျက် ဆန်တန်ချိန် ၅ ဒသမ ၁၈ သန်းအထိ တင်သွင်းဖွယ်ရှိကြောင်း သိရပါသည်။

Source: VnExpress International, 11 July 2024(လယ်ယာထွက်ကုန်များနှင့် အဓိကသွင်းကုန်များ၏ နိုင်ငံတကာဈေးကွက်စောင့်ကြည့်လေ့လာရေးအဖွဲ့)

Pages

Subscribe to RSS - ပြည်ပကုန်သွယ်မှုသတင်းများ