
ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသည် ပို့ကုန်တိုးချဲ့ရန်နှင့် ရေရှည်တည်တံ့ခိုင်မြဲစေရန် ရည်မှန်းထားသော ကြောင့် ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရန် အခြေခံကျသော အတွေးအခေါ်နှင့် ချဉ်းကပ်မှု လိုအပ်ကြောင်း ဗီယက်နမ်ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေးအေဂျင်စီမှ ဒါရိုက်တာ Vu Ba Phu က နိုဝင်ဘာ ၂၆ ရက်က ဗီယက်နမ်နိုင်ငံ ဟနွိုင်း၌ ကျင်းပသော ဗီယက်နမ်ပို့ကုန်မြှင့်တင်ရေးဖိုရမ် 2025 တွင် ပြောကြား ခဲ့သည်။ ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ထောက်ပံ့ရေးကွင်းဆက်များ ပြန်လည်ပုံဖော်နေပြီး ကုန်သွယ်မှု ပြိုင်ဆိုင် မှုများ ပြင်းထန်လာသောကြောင့် ဗီယက်နမ် ပို့ကုန်လုပ်ငန်းရှင်များအတွက် ယှဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းအား ကောင်းစေရန်နှင့် စျေးကွက်အခွင့်အလမ်းသစ်များကို ဆုပ်ကိုင်နိုင်ရန် ဖြေရှင်းချက်။
ထုတ်လုပ်မှု အပြောင်းအရွှေ့များ၊ ကုန်သွယ်မှု ပြိုင်ဆိုင်မှုများနှင့် အရည်အသွေး၊ စံချိန်စံ ညွှန်း၊ ရေရှည်တည်တံ့မှုနှင့် လိုက်နာမှုတို့အတွက် လိုအပ်ချက်များ မြင့်တက်လာခြင်းနှင့်အတူ ကမ္ဘာ့စီးပွားရေး အခင်းအကျင်းသည် သိသိသာသာ ပြောင်းလဲနေကြောင်း ဖူက ထောက်ပြသည်။
e-commerce နှင့် ဒစ်ဂျစ်တယ်စီးပွားရေး၏ လျင်မြန်စွာ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုသည် ပို့ကုန် အတွက် အခွင့်အလမ်းများနှင့် စိန်ခေါ်မှုများကို ဖန်တီးပေးနေကြောင်း Phu က ပြောကြားပြီး ဗီယက်နမ်စီးပွားရေးသည် ပွင့်လင်းမြင်သာမှုနှင့် ကျယ်ပြန့်သော လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်များ (FTAs) နှင့်အတူ စျေးကွက်ဝေစုကို ချဲ့ထွင်ရန်၊ စျေးကွက်ချဲ့ထွင်ရန်နှင့် ကမ္ဘာ့တန်ဖိုးကွင်းဆက်များတွင် ပိုမိုနက်ရှိုင်းစွာ ပါဝင်ဆောင်ရွက်နိုင်ရန် သိသာထင်ရှားသော အခွင့်အလမ်းများရှိကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်။
၂၀၂၁-၂၀၂၅ တွင် ဂဏန်းနှစ်လုံး တိုးတက်မှုနှင့် တည်ငြိမ်သော ကုန်သွယ်မှုပိုငွေပြမှုနှင့်အတူ သိသိသာသာ ပို့ကုန်ချဲ့ထွင်မှု ကာလကို အမှတ်အသားပြုခဲ့ကြောင်း ၎င်းက မှတ်ချက်ပြုခဲ့သည်။
“သို့သော် ပထဝီဝင်နိုင်ငံရေး အပြောင်းအလဲများ၊ ကုန်သွယ်ရေးပဋိပက္ခများ၊ ကာကွယ်ရေးဝါဒ မြင့်တက်လာမှုနှင့် အစိမ်းရောင်နှင့် ဒစ်ဂျစ်တယ်အသွင်ကူးပြောင်းမှုအတွက် ဖိအားများပေးသည့် လိုအပ်ချက်များဖြင့် ပုံဖော်ထားသည့် ပြောင်းလဲနေသော ကမ္ဘာကြီးတွင် ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေး အား ပြန်လည်မွမ်းမံရန် တွန်းအားပေးလျက်ရှိသည်” ဟု Phu က ပြောကြားခဲ့သည်။ "အတွေး ဟောင်းတွေက တံခါးအသစ်တွေကို ဖွင့်ပေးမှာမဟုတ်ဘူး။ ငါတို့အလုပ်လုပ်ပုံ၊ ငါတို့သုံးတဲ့ ကိရိယာ တွေနဲ့ အတွေးအခေါ်တွေကို ပြောင်းလဲရမယ်။ မော်ဒယ်အသစ်ဟာ ဒေတာ၊ နည်းပညာနဲ့ စနစ်ချိတ် ဆက်မှုအပေါ် အခြေခံရမယ်။"
Phu သည် ပြည်တွင်းထည့်ဝင်တန်ဖိုးနိမ့်ကျခြင်း၊ ပြည်တွင်းကုမ္ပဏီများနှင့် နိုင်ငံခြားရင်းနှီး မြုပ်နှံသည့်လုပ်ငန်းများအကြား ချိတ်ဆက်မှုအားနည်းခြင်းနှင့် အချက်အလက်မျှဝေခြင်းနှင့် လက်တွေ့စွမ်းဆောင်ရည်အကဲဖြတ်ခြင်း ကင်းမဲ့သည့် အပိုင်းပိုင်းကွဲနေသော ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင် ရေး ကွန်ရက်တို့ အပါအဝင် သိသာထင်ရှားသောစိန်ခေါ်မှုသုံးခုကို မီးမောင်းထိုးပြခဲ့သည်။
ဤစိန်ခေါ်မှုများသည် ခေတ်မီ၊ ပရော်ဖက်ရှင်နယ်နှင့် ပြည်တွင်းပြည်ပ အရင်းအမြစ်များကို ချိတ်ဆက်နိုင်သည့် ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေးဂေဟစနစ်သစ်အတွက် လိုအပ်မှုကို ထင်ရှားစေကြောင်း Phu က ပြောကြားခဲ့သည်။
၂၀၂၆-၂၀၃၀ ခုနှစ်အတွက် အမျိုးသားကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေးအစီအစဉ်သည် ဒေသတွင်း စက်မှုလုပ်ငန်းတန်ဖိုးကွင်းဆက်များနှင့် အမှတ်တံဆိပ်များခိုင်မာစေရန်အတွက် တန်ဖိုးကွင်းဆက် များနှင့် ထုတ်ကုန်အစုအဖွဲ့များတစ်လျှောက် မြှင့်တင်ရေးအပေါ် အာရုံစိုက်သွားမည်ဖြစ် ကြောင်း ၎င်းက ထပ်လောင်းပြောကြားခဲ့သည်။ အစိမ်းရောင်အကူးအပြောင်းနှင့် ရေရှည်တည်တံ့ခိုင်မြဲမှုကို လည်း ပို့ကုန်မြှင့်တင်ရေးတွင် ထည့်သွင်းဆောင်ရွက်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း အဆိုပါတာဝန်ရှိသူက မှတ်ချက်ပြုသည်။
“ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေးဆိုတာ ကုန်ပစ္စည်းတွေကို ကမ္ဘာကို သယ်ဆောင်လာရုံသာမက စိမ်းလန်းတဲ့ လမ်းကြောင်းကနေ သယ်ဆောင်လာဖို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်” ဟု ၎င်းက ပြောကြားခဲ့သည်။ "ကျွန်ုပ်တို့သည် စိမ်းလန်းခြင်းမရှိပါက၊ ကျွန်ုပ်တို့သည် ကမ္ဘာ့ထောက်ပံ့ရေးကွင်းဆက်များမှ ဖယ် ထုတ်ခံရလိမ့်မည်"ဒေတာသည် ကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေးဂေဟစနစ်သစ်၏ အဓိကပိုင်ဆိုင်မှုဖြစ် လိမ့်မည် ဟု Phu က ဆက်လက်ပြောသည်။
ဗီယက်နမ်သည် အရည်အသွေး၊ ယုံကြည်စိတ်ချရမှုနှင့် ယဉ်ကျေးမှုတန်ဖိုးများကို ထင်ဟပ် စေသည့် ပေါင်းစည်းသော အမျိုးသားပို့ကုန်အမှတ်လက္ခဏာတစ်ရပ်ကို တည်ဆောက်ရန် စီစဉ်နေ ပြီး နိုင်ငံအား ယုံကြည်စိတ်ချရပြီး တက်ကြွသောထုတ်လုပ်သူအဖြစ် ထူထောင်ရန် ကူညီပေးသည်။
Go Global အစီအစဉ်အရ နိုင်ငံတကာတွင် ပြိုင်ဆိုင်မှုရှိသော ကုမ္ပဏီများကို ဦးဆောင်ကာ နိုင်ငံတကာဈေးကွက်များသို့ တန်ဖိုးကွင်းဆက်များ ပို့ဆောင်ရန် ရွေးချယ်သွားမည်ဖြစ်ကြောင်း ၎င်းက ဆက်လက်ပြောသည်။ ယင်းသည် ခေတ်မီကုန်သွယ်မှုမြှင့်တင်ရေး၏ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုပုံစံ သစ်ဟု ယူဆကြောင်း Phu ကဆိုသည်။
ဖိုရမ်မှ ကျွမ်းကျင်သူများသည် ပြည်တွင်းထုတ်လုပ်သူများနှင့် ပို့ကုန်လုပ်ငန်းရှင်များအား လုပ်ငန်းစဉ်စံပြုခြင်း၊ ခြေရာခံနိုင်မှု၊ ပွင့်လင်းမြင်သာမှုနှင့် ဒစ်ဂျစ်တယ်အသွင်ပြောင်းခြင်းအစိမ်း ရောင်နှင့် ဒစ်ဂျစ်တယ်ကုန်သွယ်မှုများ မြင့်တက်လာချိန်တွင် ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ လက်လှမ်းမီမှုကို ချဲ့ထွင်ရန် အဓိကမဏ္ဍိုင်ကြီးသုံးရပ်ကို အာရုံစိုက်ရန် တိုက်တွန်းခဲ့သည်။
ဗီယက်နမ်သည် ၂၀၂၅ ခုနှစ် ပထမ ၁၀ လတွင် ကုန်သွယ်မှုပိုငွေ ကန်ဒေါ်လာ ၂၀ ဘီလီယ နီးပါး ရှိပြီး စုစုပေါင်း ပို့ကုန်နှင့် သွင်းကုန်မှာ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၇၆၂ ဘီလီယံ ကျော်လွန်ကာ တစ်နှစ်ထက်တစ်နှစ် ၁၇.၄ ရာခိုင်နှုန်း တိုးလာကြောင်း ဝန်ကြီးဌာန၏ စာရင်းများအရ သိရသည်။
မြန်မာနိုင်ငံသည် ယခုနှစ်အတွင်း ကုန်သွယ်မှု ဝင်ငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ဘီလီယံ ၉၀၀ စံချိန်တင် မြင့်မားလာရန် အလားအလာ ရှိနေသည်။
Source: Viet Plus
DOCA(ပြည်ထောင်စုနယ်မြေ)
