မြန်မာ့ငှက်ပျောသီး ဈေးကွက်အခြေအနေနှင့် အနာဂတ်အလားအလာများ

Powered by Drupal

     ငှက်ပျောသီးသည် ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းတွင် အလွယ်တကူဝယ်ယူစားသုံးနိုင်သည့် သစ်သီးတစ်မျိုး ဖြစ်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံတွင်လည်း အဓိကစိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်သည့် သီးနှံတစ်ခုအဖြစ် ရပ်တည်လျက် ရှိပါသည်။ ၂၀၂၅ ခုနှစ်တွင် ကမ္ဘာ့ငှက်ပျောသီးဈေးကွက်၏ တန်ဖိုးသည် အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁၅ ဘီလီယံခန့်ရှိမည်ဟု ခန့်မှန်းထားပြီး အဓိကတင်ပို့သည့်နိုင်ငံများမှာ အိန္ဒိယ၊ အီကွေဒေါ်နှင့် ဖိလစ်ပိုင်တို့ဖြစ်သည်။ မြန်မာနိုင်ငံအနေဖြင့် ငှက်ပျောသီးကို ပြည်တွင်းစားသုံးမှုအပြင် အိမ်နီးချင်း နိုင်ငံများသို့လည်း တင်ပို့လျက်ရှိရာ နှစ်စဉ်တန်ချိန် ၂၀၀,၀၀၀ ကျော်ခန့် ထွက်ရှိလျက်ရှိသည်။

          မြန်မာနိုင်ငံတွင် ငှက်ပျောသီးစိုက်ပျိုးမှုသည် မကွေး၊ စစ်ကိုင်း၊ ရန်ကုန်နှင့် ပဲခူးတိုင်း ဒေသကြီးများတွင် အဓိကကျသည်။ ပြည်တွင်းဈေးကွက်တွင် ငှက်ပျောသီးဈေးနှုန်းမှာ ကျပ် ၂,၀၀၀ မှ ၅,၀၀၀ အထိ ကွာခြားမှုရှိပြီး အရည်အသွေးမြင့်ထုတ်ကုန်များကို တရုတ်နိုင်ငံသို့ တင်ပို့လျက် ရှိပါသည်။ သို့ရာတွင် မြန်မာ့ငှက်ပျောသီးဈေးကွက်သည် ရာသီဥတုပြောင်းလဲမှု၊ ရောဂါပိုးမွှား ကျရောက်မှုနှင့် နိုင်ငံတကာဈေးကွက်ယှဉ်ပြိုင်မှုများကဲ့သို့သော စိန်ခေါ်မှုများကို ရင်ဆိုင်နေရသည်။

          အနာဂတ်တွင် မြန်မာ့ငှက်ပျောသီးလုပ်ငန်း ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက် ခေတ်မီစိုက်ပျိုးနည်း စနစ်များ၊ အော်ဂဲနစ်နည်းလမ်းများနှင့် တန်ဖိုးမြှင့်ထုတ်ကုန်များ (ဥပမာ - ငှက်ပျောသီးခြောက်၊ ငှက်ပျောသီးကြော် ၊ ငှက်ပျောသီးမုန့်များ) တိုးချဲ့ထုတ်လုပ်ခြင်းတို့ကို အရှိန်မြှင့်ဆောင်ရွက်ရန် လိုအပ်သည်။ အစိုးရနှင့် ပုဂ္ဂလိကကဏ္ဍတို့ ပူးပေါင်းညှိနှိုင်းမှုဖြင့် နိုင်ငံတကာဈေးကွက်သို့ ပိုမို ဝင်ရောက်နိုင်ရေး ကြိုးပမ်းသင့်သည်။ ငှက်ပျောသီးသည် မြန်မာနိုင်ငံ၏ စိုက်ပျိုးရေးကဏ္ဍတွင် အရေးပါသည့် သီးနှံတစ်ခုဖြစ်သဖြင့် ၎င်း၏ဈေးကွက်တိုးတက်မှုသည် ကျေးလက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးရေး နှင့် နိုင်ငံ့စီးပွားရေးအတွက်ပါ အထောက်အကူဖြစ်စေမည်ဟု မျှော်လင့်ရသည်။

DOCA (ဧရာဝတီ)